Toskánsko 2018 - den 8.

Ráno jsem skutečně vstávali brzy. Využili jsme přítomnosti záchodů a tekoucí vody, ale už v 8 ráno jsme vyjížděli na další cestu. Odjeli jsme pod malebné městečko Pitigliano, kterému se říká také „Malý Jeruzalém”, protože je tu početná židovská komunita. Chtěli jsme se uchránit horka, tak jsme zastavili pod skálou, na které městečko leží u pěkného odpočívadla pod stromy a u řeky. Jsou tu lavice a stoly. Tady jsme strávili většinu dne. Vařili jsme jídlo, odpočívali, hráli jsme hry a také jsme se šli projít. Okolo nás je několik zajímavých cest, kterým se říká via cave a na mnoha místech jsou opravdu vytesány ve skalách, které se ční vysoko nad námi. Také jsme se konečně vykoupali v ledové řece. Našli jsme si místo u malé splavu a po skupinách jsme se pořádně umyli. Odpoledne jsem se vydali do města. Je opravdu malebné. Jelikož jsme přijeli v sobotu, tak židovské muzeum a synagoga měly zavřeno, ale jinak byl ve starém městě čilý ruch. Kromě krásné architektury, uzounkých uliček a schodišť a vyhlídky do údolí řeky nám zaujaly krámky s různou veteší, vinylovými deskami, koženým zbožím, ručně vyráběným mýdlem, uzeninami, vínem a spoustou dalšího místního zboží. Procházeli jsme se po centru až do večera. Pak jsme sjeli dolů k odpočívadlu a připravili si spaní. Po druhé koupeli v ledové řece jsme se uložili a pod přicházejícími perseidy jsme usnuli.
Zmrzlina nás dnes opět zklamala. Vypadá to, že není ne všude v Itálii je kvalitní krém - v Pitiglianu byly všechny drahé a přeslazené. Tom nakonec skončil u kávy s tiramisu, Dick u pizzy s colou.